Techniki, poziomy których wymagają i ile czasu zajmuje nauka.
Poziom I
Bakudou no. 1 - Sai - podstawowy czar wiążący, który blokuje ręce celu za plecami, bez materializacji swojej formy; przydatne jedynie wobec celów bez mocy duchowej lub poważnie osłabionych.
1 dni
Hadou no. 1 - Shou - odrzuca cel od użytkownika za pomocą słabej fali kinetycznej.
1 dni
Bakudou no. 4 - Hainawa - energetyczna lina o nieregularnym łamanym kształcie związuje ramię bądź ramiona celu; czar wykonywany jedynie w zwarciu i na krótki dystans, nie stosowany jako właściwa forma poskromienia celu ale raczej wstęp do ataku.
1 dni
Hadou no. 4 - Byakurai - użytkownik wystrzeliwuje z swojego palca, mocno skoncentrowaną, silną wiązkę energii elektrycznej - błyskawicę.
1 dni
Bakudou no. 8 - Seki - tworzy niewielką przezroczystą tarczę o działaniu podobnym do pola magnetycznego preciwnego biegunu, czyli zatrzymuje i odbija wiekszość słabych ataków; nieocenione w walce w zwarciu szczególnie wręcz.
1 dni
Bakudou no. 9 - Geki - kompletnie paraliżuje ruchy celu lub przy silnych przeciwnikach poważnie obniża ich mobilność; zewnętrznie objawia się otoczką czerwonego światła wokół ofiary czaru; inkantacja: "Disintegrate, you black dog of Rondanini! Look upon yourself with horror and then claw out your own throat!"
2 dni
Hadou no. 11 - Tsuzuri Raiden - energia elektryczna przepływa przez dowolny obiekt trzymany przez użytkownika raniąc każdą istotę która wejdzie w kontakt z obiektem, w którym owa energia elektryczna płynie.
2 dni
Kidou no. 12 - Fushibi - czar który w połączeniu z innym czarem destrukcyjnym takim jak np. hadou no. 31 zwieksza jego siłę, pozwala opóźnić działanie i daje znacznie lepszą kontrolę nad kierunkiem i formą siły ataku.
3 dni
Poziom II
Bakudou no. 26 - Kyakko - ukrywa cel czaru przez fizyczną formą percepcji jaką jest wzrok poprzez "związanie" światła wokół siebie.
3 dni
Bakudou no. 30 - Shitotsu Sansen - trzy trójkątne wiązki światła uderzają w ciało ofiary przyszpilając je w tych miejscach do płaskiej powierzchni.
3 dni
Hadou no. 31 - Shakkahō - użytkownik wystrzeliwuje kulę czerownej energii prosto w przeciwnika; inkantacja: "Ye lord! Mask of blood and flesh, all creation, flutter of wings, ye who bears the name of Man! Inferno and pandemonium, the sea barrier surges, march on to the south!"
4 dni
Hadou no. 33 - Sōkatsui - rzucający czar wystrzeliwuje z jednej dłoni wybuch czystego reiatsu, najczęściej niebieskiego koloru w podobnej manierze do Hadou no. 31 jednak o znacząco większym obszarze działania i znacznie silniejszego; inkantacja: "Ye lord! Mask of flesh and bone, flutter of wings, ye who bears the name of Man! Truth and temperance, upon this sinless wall of dreams unleash but slightly the wrath of your claws."
4 dni
Bakudou no. 37 - Tsuriboshi - czar tworzy stosunkowo giętką masę energii duchowej nadając jej kształt zblizony do pajęczej sieci, końce mogą zostać przymocowane do dowolnej powierzchni o stosunkowo dużej gęstości; sieć może pełnić funkcję siatki bezpieczeństwa lub w krytycznych sytuacjach obrony.
4 dni
Bakudou no. 39 - Enkosen - tworzy okrągłą tarczę skoncentrowanego reiatsu chroniącą przed materailnymi atakami.
4 dni
Keikatsu - podstawy czarów leczących znanych przez każdego członka 4 dywizjonu, niesamowicie przydatnych kazdemu Shinigami w działaniach polowych.
4 dni
Poziom III
Hadou no. 54 - Haien - wiązka purpurowej duchowej energii, która przy kontakcie z dowolną materią przemienia się w ogień niszczący reiatsu płonącego celu po czym przy odpowiendiej sile spala doszczętnie materię nie posiadającą duchowej mocy.
4 dni
Bakudou no. 58 - Kakushitsuijaku - czar śledzący; przygotowania składają się z narysowania odpowiedniego okrągłego znaku podzielonego na 4 części na płaskiej powierzchni, inkantacja aktywuje narysowany znak którego 4 części stają się czymś na rodzaj ekranu w którym wyświetlają się konkretne liczby będące współrzędnymi źródła reiatsu na którym skupił się wykonujący czar; inkantacja: "Heart of the south, eye of the north, finger of the west, foot of the east, arrive with the wind and depart with the rain."
5 dni
Hadou no. 58 - Tenran - atak przyjmuje formę rozszerzającego sie ku przeciwnikowi nakierowanego tornada.
5 dni
Kyōmon - tworzy szklano podobną barierę trudną do zniszczenia z zewnątrz i delikatną na wewnętrzna ingerencję.
4 dni
Poziom IV
Bakudou no. 61 - Rikujōkōrō - 6 cienkich i szerokich wiązek światła uderza z wszystkich stron w środkową część ciała ofiary unieruchomiając ją w dowolnym miejscu w przestrzeni; inkantacja: "Carriage of Thunder. Bridge of a spinning wheel. With light, divide this into six!"
5 dni
Bakudou no. 62 - Hyapporankan - pal niebieskiego światła zostaje wystrzelony w stronę ofiary, rozpadając się na mnóstwo mniejszych podobnych palików w połowie drogi trafia w ofiarę przygwożdżając ją do otoczenia; pomimo wiążącej natury czaru pale które mają przyszpilić ofiarę do otoczenia mogą przy dużej sile czaru przebić ciało celu w procesie stając się jednocześnie czarem destrukcyjnym.
5 dni
Bakudou no. 63 - Sajo Sabaku - unieruchamia ramiona ofiary lub ją całą w splotach piaskowej liny.
5 dni
Hadou no. 63 - Raikōhō - wykonujący czar wystrzeliwuje w cel ogromną falę żółtej energii.
5 dni
Hadou no. 63 Sōren Sōkatsui - podwójna wersja hadou no. 33 wystrzeliwana z obydwu dłoni ułożonych w pozycję lotusa, posiada znacznie większy potencjał niż hadou no. 33; inkantacja: "Ye lord! Mask of blood and flesh, all creation, flutter of wings, ye who bears the name of Man! On the wall of blue flame, inscribe a twin lotus. In the abyss of conflagration, wait at the far heavens."
6 dni
Bakudou no. 73 - Tozansho - tworzy bairerę kształtu piramidy wokoł relatywnie dużego obszaru.
5 dni
Bakudou no. 75 - Gochūtekkan - 5 połączonych łańcuchem długich i szerokich żelaznych filarów uderza z góry w przeciwnika przygniatając go do podłoża; inkantacja: "Walls of ironsand, a priestly pagoda, glowing ironclad fireflies. Standing upright, silent to the end."
5 dni
Bakudou no. 77 - Tenteikūra - wysyła telepatyczną wiadomość do wybranych odbiorców w zasięgu rzucającego czar, wiadomosć wysyłać może zarówno osoba rzucająca czar jak i wybrane postacie w jej najbliższym otoczeniu; stosunkowo często jako przygotowanie do tego czaru na ciele uzytkownika rysowane są znaki aktywowane inkantacją: "Black and white net. Twenty-two bridges, sixty-six crowns and belts. Footprints, distant thunder, sharp peak, engulfing land, hidden in the night, sea of clouds, blue line. Form a circle and fly though the heavens."
6 dni
Poziom V
Bakudou no. 81 - Danku - tworzy energetyczną barierę w kształcie prostokątnego przezroczystego muru. Standardowo jest zdolna do powstrzymania kidou do 89 numeru włącznie czyli posiada potencjał do blokowania najpotężniejszych czarów i umiejętności czaropodobnych.
9 dni
Hadou no. 88 - Hiryugekizokushintenraiho - ogromna wiązka energii duchowej, najcześciej żółtego koloru, powodująca niszczycielski wybuch.
9 dni
Hadou no. 90 - Kurohitsugi - formuje sześcian czarnej energii wokół ofiary, który jest następnie przeszyty przez tuziny włóczni z czystej energii, rozdzierając ofiarę w środku w kazdym punkcie jej ciała.
9 dni
Bakudou no. 99 część 1 - Kin - blokuje ręce celu za pomocą białego materiału z silnie skondensowanych Spiritronów i stalowych sztab wiążąc dodatkowo przeciwnika z podłożem.
9 dni
Bakudou no. 99 część 2 - Bankin - pokrywa cały cel białą tkaniną z cząsteczek duchowych (pierwsza pieśń), przeszywa ofiarę licznymi stalowymi ostrzami / igłami (druga pieśń) i ostatecznie zgniata ofiarę za pomocą niesamowicie gęstego i ciężkiego sześcianu uderzającego w ofiarę z góry prąc w podłoże lub pomiędzy dwoma owymi sześcianami z niesamowitym pędem i siłą (finalna pieśń); inkantacja: "First song: Halting Fabric, Second song: hundred linked bolts, Final song: Great seal of 10,000 forbiddings"
9 dni
Zakazany czar - Jikanteishi - czar pozwalający wsztrzymać lub spowolnić czas na małym obszarze.
10 dni
Zakazany czar - Kūkanten'i - czar pozwalający na transport konkretnego obszaru w przestrzeni razem z wszelkimi innymi formami energii takimi jak aktywne kidou.
10 dni
Hakufuku - pozwala na obezwładnienie okolicznych form żywych powodując ich całkowitą niezdatność do walki na podstawie działania niebezpośredniego zranienia np. poprzez omdlenie i niszczyć lub uszkadzać cała materię w małym zasięgu od użytkownika.
9 dni
Hanki - pozwala na negację wszelkich technik o choćby częściowej naturze kidou poprzez wykorzystanie przeciwnej fali energii o odwrotnej formie względem tej użytej w negowanym ataku.
9 dni
Offline